مادرانه

ساخت وبلاگ

فاکتورهاي اصلي براي خريد تلويزيون کدامند؟

اگر تلويزيون‌هاي موجود در بازار و اينترنت را بررسي کرده باشيد، حتما با قيمت‌هاي متفاوتي مواجه شديد. اين اختلاف قيمت، به دليل تکنولوژي‌هاي به‌کار رفته و امکانات دستگاه است. حقيقت اين است که گران‌ترين تلويزيون لزوما بهترين آن نيست. چون انتظاراتي که شما از خريدتان داريد ممکن است با انتظارات کاربر ديگر فرق داشته باشد. پس در راهنماي خريد تلويزيون لازم است اول فاکتورهاي اصلي را بدانيم و بعد تعيين کنيم کدام يک از اين ويژگي‌ها براي ما اهميت بيشتري دارد. در ادامه ويژگي‌هاي اصلي را در سه دسته‌ي:

  • ويژگي‌هاي صفحه نمايش تلويزيون
  • ويژگي‌هاي کيفيت صدا
  • تکنولوژي به کار رفته

به طور کامل بررسي کرده و توضيح خواهيم داد.

صفحه نمايش تلويزيون چقدر برايتان مهم است؟

عوامل تعيين‌کننده در کيفيت صفحه نمايش تلويزيون شامل HDR، کنتراست، سرعت تازه سازي تصاوير (Refresh rate)، رزولوشن و نوع صفحه نمايش است. اگر موافق باشيد برويم و به بررسي اين جزئيات بپردازيم.

1. HDR چيست؟

HDR مخفف High Dynamic Range (محدوده ديناميکي بالا) است. تلويزيوني که داراي قابليتHDR  باشد، طبيعتا  شامل محدوده‌ي گسترده‌تري از رنگ‌ها مي‌شود و اين يعني رنگ‌هاي زيادي براي نشان دادن يک تصوير، نمايش داده مي‌شوند. در تلويزيون‌هايي که از تکنولوژي HDR بي بهره‌اند اين امکان وجود ندارد.

2. Contrast چه تاثيري در تصوير خواهد داشت؟

يک تلويزيون با نسبت کنتراست بالاتر، نمايش بهتري را روي صفحه نمايش شما خواهد داشت، چون کنتراست بالا جزئيات بيشتري را در تصوير به نمايش مي‌گذارد. لازم به ذکر است زماني که شما به دنبال نسبت کنتراست بالا هستيد تلويزيون هاي OLED مي تواند بهترين انتخاب باشد.

3. Refresh Rate چيست؟

سرعت تازه سازي يا همان Refresh Rate يعني تعداد دفعاتي که تصوير بر روي تلويزيون شما، در هر ثانيه جايگزين مي شود. تا از خستگي چشمان شما به مدت طولاني جلوگيري شود (واحد اندازه گيري آن هرتز مي باشد). هرچه ميزان Refresh Rate بالاتر باشد بهتر است؛ به اين معني که مي‌توانيد از تماشاي فيلم يا بازي مورد علاقه‌ي خود لذت بيشتري ببريد.

4. Resolution (دقت وضوح) چقدر اهميت دارد؟

که با رزولوشن شفاف‌تر، صفحه وضوح بيشتري را نمايش مي‌دهد. اگر بخواهيم بر اساس رزولوشن تلويزيون‌ها را دسته‌بندي کنيم، از تلويزيون ال اي دي (LED) موجودند عبارتند از:

  • HD
  • Full HD
  • 4K
  • Ultra HD

تلويزيون HD داراي 1 ميليون پيکسل است که نسبت به تکنولوژي‌هاي بالاتر قيمت کمتري دارد.
تلويزيون FHD داراي 2 ميليون پيکسل و همچنين تلويزيون هاي UHD داراي بهترين رزولوشن با 8 ميليون پيکسل هستند و البته جزو گرانترين تلويزيون هاي بازار به حساب مي‌آيند.

منبع : تعمير تلويزيون سامسونگ در اصفهان

مادرانه...
ما را در سایت مادرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example بازدید : 141 تاريخ : دوشنبه 7 تير 1400 ساعت: 0:58

گاهي پيش مي‌­آيد که مي‌­خواهيم بدانيم عمر مفيد تلويزيون چقدر است. روزي که يک تلويزيون نو مي­‌خريم، ممکن است در حد چند دقيقه در مورد مدت زمان کارکرد دستگاه و عمر آن تحقيق کنيم. دوست داريم بدانيم اين دستگاه جديد و هيجان انگيز، تا چند سال همراه ما خواهد بود! هيچ يک از ما انتظار نداريم که دستگاهمان دچار مشکل شود و اگر تلويزيون دوست داشتني­مان ايرادي پيدا کند، تازه دغدغه‌ي تشخيص صحيح ايراد، يافتن قطعه‌ي اصلي و درخواست تعمير از يک کارشناس حرفه‌اي شروع مي شود! ممکن است براي اينکه بتوانيم اطلاعاتي در مورد نوع ايراد يا صحت هزينه‌ي اعلام شده از سوي تعميرکار کسب کنيم، به پرس و جو و تحقيق نيز بپردازيم.
هدف اين راهنما، شرح برخي ايرادات شايع تلويزيون است. در صورتي که تلويزيون شما دچار يکي از اين ايرادات شده است، مي‌­توانيد از علت آن آگاه شويد و در صورت نياز براي تعمير تلويزيون ال جي توسط کارشناسان اقدام نماييد.

چرا تصوير تلويزيون ال جي قطع مي­‌شود؟

عدم نمايش تصوير تلويزيون مي‌­تواند دلايل زيادي داشته باشد. اگر تصوير و صدا هر دو قطع شده، ممکن است مشکل عدم دريافت سيگنال از دستگاه جانبي و يا آنتن باشد. در اين صورت لازم است شرايط آنتن و يا دستگاه جانبي را بررسي کنيد. لازم به ذکر است، زماني که شما تصوير علامت ها و حتي همان پيغام «بدون سيگنال» را بر روي تلويزيون مشاهده مي‌کنيد، به معني اين است که دستگاه سالم مي‌باشد و به هر علتي دريافت سيگنال انجام نمي­‌شود.
در صورتي که پي برديد مشکل از تلويزيون است، ايراد مي­تواند به دليل مشکلات پنل و يا منبع نور دستگاه باشد.گاهي نيز ايراد به دليل بروز خطا در برد است. در اين شرايط نياز است دستگاه از سوي کارشناس فني بازديد شود و اقدام لازم براي تعمير تلويزيون ال جي صورت گيرد. براي تعميرات تلويزيون ال جي و رفع ايراد عدم نمايش تصوير، گاهي نياز به تعويض قطعات و در مواردي نيز تعمير قطعات مي­باشد.

زماني که تلويزيون ال جي روشن نمي‌­شود، چه اقدامي انجام دهيم؟

در صورتي که تلويزيون ال جي روشن نمي­شود، دوشاخه‌ي برق تلويزيون را براي مدتي، به منظور تست، به صورت مستقيم به پريز برق متصل نماييد. زيرا ممکن است ايراد از محافظ برق باشد. اگر همچنان تلويزيون روشن نمي‌شود، توجه نماييد دستگاه‌هاي جانبي که معمولا باعث ايجاد نويز و اختلال در عملکرد دستگاه مي شود را از تلويزيون جدا کنيد.

بهتر است تلويزيون را از روي کليد پاور پنل تلويزيون نيز روشن کنيد. چراکه ممکن است ايراد از کليد پاور کنترل باشد و فرمان صحيح را براي روشن شدن به تلويزيون ارسال نکند. اما چنانچه اين موارد را بررسي کرده­ايد و دستگاه باز هم روشن نمي­شود، ايراد اغلب به دليل مشکل بردهاي دستگاه است. البته گاهي نيز مشکل ماژول مي‌­باشد.

توصيه مي­‌شود در اين شرايط براي تعمير تلويزيون ال جي توسط متخصص در پي راه چاره باشيد، تا مشکل دستگاه سريع تر رفع شود.

دليل مشاهده‌­ي نقطه بر روي تصوير تلويزيون ال جي چيست؟

مشاهده‌ي نقاط تيره يا روشن بر روي صفحه­‌ي تلويزيون، نشانه­‌ي مشکل پيکسل‌ها يا منبع نور دستگاه مي‌­باشد. گاهي پيکسل‌ها مي‌­سوزد و يا به صورت روشن يا چشمک زن باقي مي‌­ماند. اگر شما اين نقاط را بر روي تصوير همه­‌ي ورودي‌ها (آنتن،HDMI, USB ) مشاهده مي­‌کنيد، ممکن است ماژول يا همان پنل تلويزيون دچار مشکل شده باشد. معمولا مشکل پيکسل‌ سوختگي و پيکسل خاموش تا حدي که شامل ايراد سه عدد پيکسل باشد، نياز به تعمير ندارد؛ زيرا باعث ايجاد مشکل جدي در تصوير نشده است. اما در صورت مشاهده‌ي حتي يک نقطه و پيکسل روشن، دستگاه نياز به بررسي دارد.

زماني که تصوير تلويزيون پرش دارد، چه اقدامي انجام دهيم؟

پرش تصوير در صورتي که در يک ورودي مشاهده شود، مربوط به تصوير همان ورودي و يا کابل ارتباطي از دستگاه جانبي تا تلويزيون ال جي مي‌باشد. اما در صورتي که تصوير تمامي ورودي­‌ها (آنتن، HDMI, USB ) دچار پرش و لرزش مي‌شود، نياز است دستگاه براي بررسي بيشتر از سوي تکنسين بازديد شده، و در صورت نياز تعمير تلويزيون ال جي انجام شود. اين ايراد نيز معمولا به دليل مشکل ماژول، برد تغذيه، برد اصلي و يا برد کنترل مي‌­­باشد.

چرا رنگ تصوير تلويزيون ال جي غير طبيعي مي‌­شود؟

گاهي به دليل تنظيمات اشتباه، و يا تغيير غير تخصصي تنظيمات تصوير، رنگ‌ها به صورت غير طبيعي مشاهده مي‌­شود. براي انجام صحيح تنظيمات تصوير و گزينه‌هاي رنگ به قسمت تنظيمات تصوير رجوع کنيد.
اما در صورتي که بر روي تصوير تمامي ورودي­ها (آنتن، HDMI, USB )  لکه‌هاي رنگي و يا ادغام رنگ ايجاد شده است، بهتر است براي بررسي دقيق، از کارشناسان تعمير تلويزيون ال جي کمک بگيريد. اين ايراد ممکن است به دليل مشکل ماژول (پنل) يا برد اصلي پديد آيد.

زماني که تصوير تلويزيون ال جي به دليل ضربه يا آب خوردگي مشکل دارد، چه بايد کرد؟

زماني که يکي از موارد ضربه‌­ خوردگي، آب­خوردگي و ترک­ خوردگي پنل اتفاق مي‌­افتد، تصوير به شکل غير­طبيعي نمايش داده مي­‌شود و گاهي خط و خطوط و يا ادغام رنگ مشاهده مي­‌شود. مشخص است که دليل آن، ايراد پديد آمده براي ماژول تلويزيون است. بنابراين نمي‌توانيم به شما راهکاري پيشنهاد دهيم، غير از اينکه براي تعمير تلويزيون ال جي و تعيين دقيق ميزان آسيب ديدگي دستگاه، از تعميرکاران مجاز کمک بگيريد.

علت عدم عملکرد کليدهاي تلويزيون يا اصطلاحا “هنگ کردن دستگاه” چيست؟

گاهي تلويزيون روشن مي‌­شود اما هيچ عملکردي ندارد و به اصطلاح هنگ مي­‌کند. در اين شرايط لازم است دستگاه‌هاي جانبي را از تلويزيون جدا کنيد، تا در صورت ايجاد نويز و اختلال بر روي تلويزيون، متوجه اين موضوع شويد. البته بهتر است عملکردها را با کليدهاي پنل تلويزيون نيز بررسي کنيد. زيرا ممکن است کنترل ايراد داشته باشد و سيگنال اشتباه به دستگاه ارسال کند. در صورت بررسي اين موارد، چنانچه ايراد همچنان وجود دارد، دليل ايراد مي‌تواند بردهاي تلويزيون به ويژه برد اصلي (Main)  ­باشد. در اين حالت تلويزيون شما نياز به تعمير دارد!

منبع : http://kardorosttamir.com/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%db%8c-%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%84-%d8%ac%db%8c/

مادرانه...
ما را در سایت مادرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1400 ساعت: 12:30

خريد عطر مردانه با پخش بوي عالي

«يه عطر مردانه با پخش بوي بالا ميخام »

اين سوالي هستش که اغلب آقايون از ما ميپرسن. پخش بويي عالي مهمترين عامل جذابيت عطر است و شديدا مورد توجه جنس مخالف قرار ميگيرد. نميدونم براي شما اتفاق افتاده يا نه ولي بعضي وقتها دنبالت تا ته خيابون هستن تا بدونن عطرت چيه يا حتي اتفاق افتاده وقتي تو ماشينم ميپرسن آقا تو رو خدا اسم عطرت رو بگو. معمولا” در انتخاب عطر، رايحه و کيفيت آن حرف اول را مي‌زند و دو گزينه ماندگاري و پخش بو از ملاکهاي اصلي انتخاب عطر هستند. برخي افراد تنها معيار کيفيت عطر را ماندگاري بوي آن در نظر مي‌گيرند، در حالي که عوامل ديگري نيز در انتخاب عطر موثرند. به علت آنکه آقايون از نت چرم و تلفيق آن با ساير نت ها لذت ميبرند معمولا در يک ادکلن مردانه شاخص اينها ديده ميشن براي مثال کريد اونتوس که چرمي و وتيوري است و يا ديور هوم اينتنس که چرمي زنبقي است.

پخش بو يا سيلاج (sillage) در واقع قدرت پراکندگي يک عطر و پر کردن فضاي يک اتاق است.

در يک کلام ردپاي عطر 

پخش بو يا سيلاج (sillage)

در ادامه برخي عطرهاي مردانه که پخش بوي عالي دارند را به شما معرفي مي‌کنيم. اين ليست به مرور زمان توسط ما و نظرات شما تکميل ميشود.

خريد ادکلن مردانه با سيلاج عالي:

عطر مردانه آمواج اينترلود-Interlude Man Amouage با پخش بوي عالي

عطر ادکلن آمواج اينترلود مردانه-Amouage Interlude

عطر ادکلن آمواج اينترلود مردانه-Amouage Interlude

آمواژ يک برند عماني است که بيشتر در تلاش است عطرهاي عربي را با سبک اروپايي ارائه دهد. يکي از خصوصيات عطرهاي آن، پخش بوي بالا مي‌باشد. در ميان عطرهاي اين برند اينترلود بالاترين پخش بو را دارد. اين عطر مردانه در سال ???? توسط Pierre Negrin  طراحي و به بازار عرضه شده است. آمواژ اينترلود مردانه عطري است گرم، شيرين و در عين حال تلخ و دودي که شروعي قدرتمند و پيچيده از رايحه هاي تلخ بخور با حسي دودي و رايحه کاملا مشخص فلفل دارد که با گرما و شيريني قدرتمندي از کهربا و صمغها مهار و متعادل شده است. با گذر زمان بخور و فلفل آرام گرفته و همزمان عطر حالتي دارچيني، گرم و تلخ و شيرين پيدا ميکند که بسيار جذاب و دوست داشتني است. آمواژ اينترلود مردانه پخش بو و ماندگاري بسيار بالايي دارد و تنها در فصول سرد سال بايد مورد استفاده قرار بگيرد.

عطر مردانه بلک افغان-Black Afgano با پخش بوي عالي

عطر ادکلن ناسوماتو بلک افغان-Nasomatto Black Afgano

عطر ادکلن ناسوماتو بلک افغان-Nasomatto Black Afgano

اين عطر يکي از شناخته شده ترين عطرها در ايران با پخش بوي بالا است. عود، روايح گياهان دارويي و صمغها حسي سياه ، مرموز و مخوف به اين عطر ميدهد. اين عطر در سال ???? توسط آلساندرو گوالتيري طراحي و به بازار عرضه شد. ناسوماتو بلک افگانو عطري است بسيار سنگين، گرم و تاريک که شروعي قدرتمند از رايحه سبز، نيمه شيرين و تاريک برگ شاهدانه و رايحه چوبها ترکيب با قهوه دارد که حسي سنگين و بسيار با وقار دارند. با گذر زمان حس سبز از بين رفته و عطر گرمتر ميشود و رايحه چوب عود و بخور نيز به ترکيب عطر اضافه ميگردند. رايحه مياني و پايه عطر رايحه اي تلخ و شيرين، گرم، چوبي، عودي و بسيار سنگين ميباشد که حسي بسيار شکيل به مصرف کننده انتقال ميدهد. ناسوماتو بلک افگانو پخش بو و ماندگاري بالايي دارد و انتخاب بينظيري جهت مصرف رسمي در فصلهاي پاييز و زمستان ميباشد. 

ادکلن کريد اونتوس مردانه-Creed Aventus با پخش بوي عالي

?عطر ادکلن کريد اونتوس مردانه-Creed Aventus

?عطر ادکلن کريد اونتوس مردانه-Creed Aventus

عطر ادکلن مردانه کريد اونتوس-Creed Aventus عطري است با رايحه خنک و تلخ. اين عطر در سال ???? به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. عطر کريد اونتوس عطري است مردانه و بسيار جذاب. محبوب‌ترين و پر فروش ترين محصول برند گران قيمت کريد، در عين شادابي و نشاط و وقار و ابهت خويش روح دراماتيک در هم آميخته از جنگ و صلح را به زيبايي هر چه تمامتر نشان داده است.

تضاد و پارادوکس عجيب و غريب اونتوس مردانه جادويي است که همگان را به سمت خويش ميکشد. عطر اونتوس مردانه بي شک يکي از موفق ترين عطرهاي همه دوران هاست. عطري است بسيار جذاب که سريعا مورد توجه خانمها قرار ميگيرد. قدرت پخش فوق العاده و ماندگاري مناسبي دارد و مخصوص آقايان جوان و ميانسال لوکس پسند است.

اين عطر جديد در عين شادابي و نشاط و وقار و ابهت خويش روح دراماتيک در هم آميخته از جنگ و صلح را با بهره گرفتن از زندگي امپراطور ناپلئون به زيبايي هر چه تمامتر در قالبي سلطنتي و کاملا پادشاهانه نشان داده است .تضاد و پارادوکس عجيب و غريب درون اين شيشه جادويي همگان را به سمت خويش مي کشد تا به همه نشان دهد چه قدرت خيره کننده اي را با خود به يدک مي کشد .

ادکلن مردانه امبر استار زرجف- Amber Star Xerjoff با پخش بوي بالا

عطر ادکلن زرجف-زرژاف امبر استار-Xerjoff Amber Star

عطر ادکلن زرجف-زرژاف امبر استار-Xerjoff Amber Star

اين عطر مردانه با رايحه شرقي، چوبي، ادويه اي و شيرين است که پخش بو و ماندگاري عالي دارد. اين عطر در سال ???? به بازار عرضه شده است. در اين عطر نت چوب و انواع صمغها برجسته بوده و باعث ايجاد حس کهربايي مانند شده است.

عطر مردانه جووي پرايوت ليبل– Private Label Jovoy با پخش بوي بالا

عطر ادکلن جووي پرايوت ليبل-Jovoy Paris Private Label

عطر ادکلن جووي پرايوت ليبل-Jovoy Paris Private Label

اين عطر رايحه اي بسيار خشک و تيز از چرم و حس کاغذي پاپيروس دارد. اين ادکلن مردانه در سال ???? توسط برند جووي عرضه شده است.جووي پرايوت ليبل عطري است تلخ و رسمي بر پايه رايحه گياهان معطر و چرم. رايحه ابتدايي عطر با بوي تلخ و گياهي خس خس و نعناي هندي آغاز ميشود که حسي تند و تيز، رسمي و کمي سبز دارند و حضور رايحه مشک و چرم باعث ايجاد تلخي بيشتري در عطر ميگردد. با گذر زمان تغييرات کمي صورت گرفته و مشک قويتر و کمي شيرين ميشود و همزمان چرم نيز بيشر از ابتدا خودنمايي ميکند که تغييرات حاصله باعث ايجاد رايحه اي چوبي، چرمي و کمي شيرين و مُشکي ميگردد. جووي پرايوت ليبل پخش بو و ماندگاري بالايي دارد و انتخاب بسيار خوبي جهت مصرف رسمي در فصول پاييز و زمستان ميباشد.

عطر مردانه جووي ديپلماتيک Jovoy Paris Incident Diplomatique با پخش بوي بالا

عطر مردانه جووي ديپلماتيک Jovoy Paris Incident Diplomatique

عطر مردانه جووي ديپلماتيک Jovoy Paris Incident Diplomatique

جووي اينسيدنت ديپلماتيک عطري است با کيفيت بر پايه رايحه گياهان و چوبها. رايحه ابتدايي عطر با بوي تند و تيز و کمي تلخ از ترکيب رايحه نعناي هندي و خس خس آغاز ميشود که حس شيرين و نيمه شادابي از مرکبات نيز با آنها ترکيب شده است. با گذر زمان رايحه مرکباتي بسرعت محو شده و رايحه نعناي هندي و خس خس قويتر ميگردند که حسي گياهي و همزمان تلخ و چوبي مانند را بوجود مي آورند. جووي اينسيدنت ديپلماتيک پخش بو و ماندگاري بالايي دارد و انتخاب بسيار خوبي براي مصرف روزانه يا رسمي در فصلهاي بهار و پاييز ميباشد.

خريد ادکلن مردانه توباکو وانيل-Tobacco Vanille Tom Ford 

عطر ادکلن تام فورد توباکو وانيل-Tom Ford Tobacco Vanille

عطر ادکلن تام فورد توباکو وانيل-Tom Ford Tobacco Vanille

اين ادکلن، يک ادکلن شرقي وانيلي از برند تام فورد است که ترکيبي از رايحه وانيل و تنباکو مي‌باشد. همانطور که از اسم آن مشخص است بسيار شيرين بوده و پخش بوي بالايي دارد. اين عطر در سال ???? به بازار عرضه شده و از ادکلن‌هاي بسيار موفق تام فورد بوده است. در ايران نيز اين عطر شناخته شده و طرفداران زيادي دارد.

ادکلن ترنزي اوريون-Tiziana Terenzi Orion با پخش بوي عالي

عطر ادکلن تيزيانا ترنزي اوريون-Tiziana Terenzi Orion

عطر ادکلن تيزيانا ترنزي اوريون-Tiziana Terenzi Orion

تيزيانا ترنزي اوريون عطري است عامه پسند و خوشبو که شروعي شيرين و شاداب از رايحه ميوه آناناس دارد که حضور رايحه غان و بخور در کنارش حسي تلخ، چوبي و کمي دودي مانند را ايجاد ميکنند. با گذر زمان رايحه غان قويتر شده و حس چوبي قويتري را ايجاد ميکند که باعث تلخ تر شدن و رسمي تر شدن رايحه ميگردد اما همزمان رايحه شيرين و شاداب آناناس اين تلخي را بخوبي مهار و کنترل مينمايد. تيزيانا ترنزي اورايون پخش بو و ماندگاري مناسبي دارد و به استثناي تابستان در باقي فصول سال بصورت روزانه يا رسمي قابل استفاده است.

عطر مردانه ممو آفريکن لدر-Memo African Leather با پخش بوي عالي

عطر ادکلن ممو آفريکن لدر-Memo African Leather

عطر ادکلن ممو آفريکن لدر-Memo African Leather

عطر ادکلن ممو آفريکن لدر-Memo African Leather عطري است گرم و تند.اين عطر در سال ???? به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. عطر ادکلن ممو آفريکن لدر-Memo African Leather،با رايحه گرمي که دارد براي روزهاي سرد زمستاني گزينه مناسبي مي باشد.رايحه اوليه: زعفران، ليمو ترش، گل شمعداني   رايحه مياني: هل سبز، زيره سبز    رايحه پايه: چرم ، نعنا هندي، عود، وتيور

منبع: https://liliome.ir

مادرانه...
ما را در سایت مادرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example بازدید : 216 تاريخ : چهارشنبه 2 تير 1400 ساعت: 11:03

لینک دوستان

خبرنامه